نحوه نگهداری چمن مصنوعی

نحوه مراقبت از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی یک کشف واقعی برای کسانی است که می‌خواهند محوطه‌ای زیبا داشته باشند، اما آماده نیستند زمان و تلاش زیادی را برای این کار صرف کنند. چمن مصنوعی کاملاً شبیه به چمن طبیعی است. فیبر آن در چندین سایه برای دقیق ترین تقلید ساخته شده است. چنین چمنی نیازی به چمن زنی ندارد و از نظر ویژگی های لمسی آن به هیچ وجه از "اصلی" کم نیست.

اگر تصمیم به گرفتن چمن مصنوعی دارید، یکی از سوالات اصلی این است که "چگونه مراقبت کنیم؟". برای اینکه پوشش شما تا زمانی که ممکن است ظاهری قابل ارائه را حفظ کند، کافی است تعدادی از قوانین را برای استفاده صحیح و مراقبت مناسب رعایت کنید.

نحوه مراقبت از چمن مصنوعی

همه می دانند که تمیز است نه جایی که تمیز می کنند، بلکه جایی که زباله نمی ریزند. این قانون در مورد عملیات پوشش خیابان نیز صدق می کند. برای به حداقل رساندن نیاز به تمیز کردن، پوشش باید با دقت نظارت و استفاده شود. چه مفهومی داره:

اگر پوشش برای بازی یا استفاده ورزشی در نظر گرفته نشده است، مثلا چمن مصنوعی پشت بام است یا اینکه در حیاط استفاده شده است، توصیه نمی شود آن را تحت فشار مکانیکی بالا قرار دهید، زیرا به سرعت فرسوده می شود.

علف های هرز باید به موقع حذف شوند و از رشد آنها در اطراف سایت و همچنین جوانه زدن در زیر پایه آن جلوگیری شود.

اجسام بزرگ و سنگین را روی چمن مصنوعی قرار ندهید که می توانند شمع را خرد و تغییر شکل دهند.

وسایل نقلیه و موتورسیکلت ها نباید روی سطح چمن سوار شوند. استثنا فقط برای تجهیزات مراقبت ویژه وجود دارد.

گرفتگی محل با نخاله های خانگی و ساختمانی مجاز نمی باشد.

اگر یکپارچگی پوشش آسیب دیده باشد، لازم است تا زمانی که به طور کامل بازسازی شود، منطقه ایزوله شود تا آسیب گسترش نیابد.

نحوه تمیز کردن چمن مصنوعی

با آلودگی کم، چمن مصنوعی را می توان با آب معمولی شست. زباله ها و برگ های ریخته شده در پاییز با چنگک مخصوص پاک می شوند. برای زباله های کوچک، می توانید از جاروبرقی استفاده کنید، اما فقط در مواردی که پوشش با پرکننده، ماسه کوارتز یا دانه های لاستیکی پوشانده نشده باشد.

اگر ناحیه با پرکننده پر شده است، باید مطمئن شوید که به اندازه کافی از آن وجود دارد. همچنین برای جلوگیری از کیک شدن فیلر و اطمینان از یکنواختی آن، توصیه می شود سالی یک بار پوشش را جابجا کرده، فیلر را اضافه کرده و با دقت آن را تراز کنید. شمع را باید با برس مخصوص در جهات مختلف شانه کرد تا ظاهری جذاب داشته باشد.

با وجود پیچیدگی ظاهری دستکاری های مراقبتی، آنها مشکل زیادی ایجاد نمی کنند و 2-3 بار در ماه انجام می شوند.

نحوه مراقبت از چمن ورزشی

چمن مصنوعی برای اهداف ورزشی نیاز به نگهداری دقیق تری دارد، زیرا نه تنها ظاهر سطح به آن بستگی دارد، بلکه عملکردهای عملی آن - استهلاک با کیفیت بالا، محافظت در برابر صدمات و راحتی حرکت نیز بستگی دارد. قبل از اینکه چمن مصنوعی را تمیز کنید، باید مطمئن شوید که در شرایط فنی خوب است - که آسیبی نداشته باشد. قبل از تمیز کردن، تمام تخلفات باید از بین برود.

 

تمیز کردن چمن مصنوعی بزرگ - زمین های ورزشی عمومی، زمین ها، استادیوم ها - باید به متخصصان سپرده شود. اول از همه، این کار باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان و تلاش می شود و ثانیا نتیجه، نتیجه بهتری خواهد بود. نظافت حرفه ای با استفاده از تجهیزات ویژه انجام می شود. پوشش برای نقض یکپارچگی بازرسی می شود، در صورت لزوم، آسیب های محلی تعمیر می شود. مرحله بعدی حذف علف های هرز و زباله است. پرکننده الک می شود و از فشرده شدن آن جلوگیری می شود و در صورت لزوم مقدار اضافی اضافه می شود.

مراقبت از چمن مصنوعی

تولید کنندگان عمر چمن مصنوعی را از 10 تا 15 سال تضمین می کنند. اما برای اینکه چمن مصنوعی تبدیل به یک سرمایه گذاری درازمدت واقعاً سودآور شود، چندین شرط باید رعایت شود.

ابتدا باید چمن مناسب را انتخاب کنید، هدفی که برای آن در نظر گرفته شده است را تعیین کنید و تولید کنندگان قابل اعتماد را انتخاب کنید.

ثانیا، برای نصب با کیفیت بالا پوشش.

خب نکته سوم مراقبت منظم و مناسب از چمن مصنوعی است. چیست؟

قوانین مراقبت از چمن مصنوعی

چگونه از چمن مصنوعی مراقبت کنیم؟

مراقبت از چمن مصنوعی کار سختی نیست، اما نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

  • اگر هنگام گذاشتن پوشش از ماسه کوارتز و گرانول لاستیکی استفاده شود، مراقبت از آن به شرح زیر خواهد بود:
  • سطح پر شدن را پیگیری کنید. برای انجام این کار، باید مواد پرکننده را در انبار داشته باشید و در صورت لزوم، آن را به مناطقی اضافه کنید که سطح آن کمتر از توصیه سازنده است. کیسه های پرکننده باید در حین ذخیره سازی به صورت هرمتیک مهر و موم شوند.
  • به صورت دوره ای (حدود هر 30 ساعت استفاده سنگین) باید لایه پس انداز را شل کنید و چمن را شانه کنید تا شمع بالا برود. این کار را می توانید با چنگک و بیل انجام دهید اما با تجهیزات تخصصی بهتر است.
  • لبه چمن باید از زمین افتاده و علف های هرز از علف های هرز در حال ظهور پاک شود.
  • برگ ها و زباله ها باید به طور منظم از سطح چمن مصنوعی حذف شوند.

برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]