چمن مصنوعی بین موزاییک

به نظر می رسد که چمن مصنوعی دیروز ظاهر نشد، اما هنوز سوالات زیادی را از خریداران ایجاد می کند. "محدوده" آنها گسترده ترین است: چمن مصنوعی برای چه چیزی است، چه انواعی وجود دارد، چگونه آن را بگذارید و چگونه آن را تعمیر کنید، چگونه از آن مراقبت کنید - و غیره و غیره. بنابراین، ما تمام مهم ترین اطلاعاتی را جمع آوری کرده ایم که به شما می گوید چگونه چمن مصنوعی مناسب را انتخاب کنید و چگونه آن را بچینید - به طوری که شما را برای سال ها خوشحال می کند!

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی یک چمن مصنوعی است که شبیه چمن طبیعی است. این شامل یک پارچه الاستیک است که به عنوان یک قاب پایه عمل می کند، و رشته های پلیمری بافته شده در آن، که شبیه تیغه های چمن هستند. با توجه به "طراحی" آن، چمن مصنوعی شبیه فرش است. در ابتدا در دهه 1960 در ایالات متحده آمریکا برای فوتبال و بیسبال به عنوان جایگزینی بادوام و کم نگهداری برای مواد زنده ایجاد شد. با این حال ، بعداً چنین "فرشی" از محدودیت های ورزشی فراتر رفت و برای چمن خانه و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گرفت. و نه تنها روی زمین، بلکه بر روی دیوارها - این در حال حاضر روند اصلی مد چنین طراحی است. دیوارهای سبز "زنده" هر فضایی را زنده می کند: اتاق نشیمن و اتاق خواب، رستوران و منطقه عکس، کلوپ و کلبه. به علاوه، چمن مصنوعی یک جایگزین عالی برای خزه تثبیت شده است - به همان اندازه چشمگیر و طبیعی به نظر می رسد، اما چندین برابر هزینه کمتری دارد!

چمن مصنوعی

پس از بررسی دقیق تر، چمن مصنوعی شبیه یک تشک لاستیکی با تافت های سبز یا رنگ دیگر است.

چه نوع چمن مصنوعی وجود دارد؟

بحث در مورد چمن مصنوعی بدون انواع چنین پوششی ناقص خواهد بود. او دریایی از گزینه های طبقه بندی دارد. بسته به ویژگی های خاص، کره ای که در آن از چمن مصنوعی استفاده می شود نیز تغییر می کند. اول از همه، ارزش توصیف انواع با وجود پس‌پر را دارد:

چمن افتاده تخمگذار این ماده با شمع بلند 40-70 میلی متری همراه با خوابیدن بین رشته های آن از مخلوطی از ماسه کوارتز و خرده لاستیک است. این یک انتخاب ایده آل برای زمین فوتبال است، زیرا توپ دارای بالشتک صحیح است و خطر آسیب در صورت افتادن آن کم است.

چمن نیمه روییده. این یک نسخه با شمع متوسط ​​10 تا 40 میلی متر است و فقط با ماسه پر می شود (بسته به مقدار، سختی پوشش تغییر می کند). این نوع چمن مصنوعی برای چیست؟ تقریباً برای هر کاری مناسب است: تنیس، زمین بازی، پارک و غیره.

چمن خستگی ناپذیر. اصلاح با نخ های کم، تا 10 میلی متر و متراکم نیازی به پر کردن ندارد - از رول ها بیرون زده و ثابت می شود. این یک بار جدی را تحمل نمی کند، این یک چمنزار، تنوع تزئینی برای قرار دادن در جایی نزدیک آلاچیق، استخر یا روی دیوار اتاق است.

چمن مصنوعی با پرکننده

البته می‌توانید روی چمن مصنوعی بدون پر کردن راه بروید، اما اگر می‌خواهید مرتباً سطح را بارگیری کنید، بهتر است گزینه دیگری را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید روشن کنید که چمن مصنوعی از چه چیزی ساخته شده است. در این مورد، ما در مورد مواد به عنوان مثال صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد نوع نخ ها صحبت می کنیم. همه آنها به دو گروه تقسیم می شوند:

تک رشته ای. چنین چمن دارای نخ های محکم است که به بسته های 6-8 قطعه گره خورده است. علاوه بر این، آنها باریک، تا 1.5 میلی متر، و نازک، بیش از 160 میکرون نیستند. به همین دلیل، چنین پوششی طبیعی به نظر می رسد، در صورت سقوط ایمن است و کاملاً قوی و مقاوم در برابر سایش است.

فیبریل شده. این نوع از نخ های پهن و 12-9 میلی متری ایجاد می شود که در آن قسمت بالایی به صورت طولی به نوارهای جداگانه تقسیم می شود. بنابراین، از نظر ظاهری، چمن از ظرافت کمتری برخوردار است، اما سفتی، کیفیت نگهداری پس‌پر و میزان برگشت فرم بالاتر است.

چمن مصنوعی تک رشته ای

تشخیص چمن تک رشته ای از چمن فیبریل شده تنها در یک بررسی دقیق امکان پذیر است، اگرچه در عمل این تفاوت قابل توجه است.

چمن مصنوعی در کجا استفاده می شود؟

به طور خلاصه، تمام تغییرات پوشش مصنوعی توصیف شده به دو گروه تقسیم می شوند که اساساً اهداف متفاوتی دارند:

 

وظایف حرفه ای از پارک های شلوغ گرفته تا عرصه های ورزشی، دوام همه چیز است. به هر حال، برای مکان های در سطح بین المللی، توجه به گواهی پوشش، به عنوان مثال، از FIFA یا IFA مفید است، زیرا گاهی اوقات نمی توان بدون آن چمن مصنوعی گذاشت.

کارهای تزئینی زیبایی شناسی مهمترین چیز در اینجا است - ظاهر طبیعی و رنگ غنی در پوشش ارزش دارد (و فراموش نکنید که در مورد ترکیب رنگ ها در این پیوند بدانید). همچنین اگر چمن نرم باشد خوب است - راه رفتن روی آن با پای برهنه لذت بخش است، که باعث می شود کفپوش خوبی در اتاق خواب و اتاق کودکان باشد. استفاده از چمن مصنوعی  بین موزاییک، در ادارات و بالکن ها، به عنوان دکور روی دیوار، حمام و حتی سقف مناسب است. با کمک یک پوشش سبز، می توانید مناطق عکس اصلی، ویترین مغازه ها، فضای داخلی کافه ها و مناطق پذیرایی را تزئین کنید.

چمن مصنوعی حرفه ای

هنگام نصب چمن در زمین های ورزشی، باید به طور جدی به نحوه تعمیر چمن مصنوعی توجه کرد - به طوری که همیشه بی حرکت باشد.

انتخاب چمن مصنوعی

هنگامی که تصمیم گرفتید برای چه چیزی به چمن مصنوعی نیاز دارید، می توانید به ارزیابی ویژگی های اصلی بروید. با این حال، ما قبلاً در مورد آنها صحبت کرده ایم.


برچسب‌ها: ،

بازدید:
ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده

[ ]